Veo - Coll de Veo - Penya de la Campana - Cova de l'Onder - l'Alcúdia de Veo - Veo

Aquesta setmana actualitzem el blog amb una ruta que transcorre pels termes de l'Alcúdia de Veo i d'Aín.

La ruta comença a Veo, localitat integrada dins el terme municipal de l'Alcúdia de Veo. Prenem des d'allà el GR-36 en direcció a Aín. Baixem fins el llit del riu Veo (Anna), pels voltants de la Font de la Pistola, i ascendim el Coll de Veo. Fem cap a una pista de terra i seguim les marques del GR. En el següent encreuament, uns cent metres més endavant, ens apareix una pista a la dreta marcada amb senyals de SL. La prenem i comencem a pujar. Finalment la pista s'acaba i es converteix en un estret caminet que ens condueix fins el cim de la penya de la Campana (667 m.s.n.m.). Observem moltes restes del que pareixen ser antics cercats en aquest últim tram. En el cim d'aquesta muntanya s'ubiquen els emissors de TV que donen cobertura a Aín, Veo i l'Alcúdia de Veo.
Comencem la baixada per una pista marcada també amb marques del mateix SL. Passem pel costat d'un piló d'homenatge a un tinent coronel franquista mort el 1938 i baixem fins que s'acaba la pista en un hort. A partir d'aquest moment, seguim un estret caminet i pràcticament per la paret inclinada d'un turó de les Torques, fem cap a la Cova de l'Onder, un dels refugis més importants de rates penades de tot el País Valencià. Baixem seguint la nostra intuició fins una pista on retornem a les marques del SL, però les ignorem i eixim a la carretera CV-223.
í primer, per damunt d'una sèquia després i per camí finalment fem cap a la població des de la qual havíem eixit, i donem per finalitzada la ruta.
Per a no anar tota l'estona fins l'Alcúdia de Veo per la carretera, provem sort per una pista que arranca del costat dret de la CV-223, en la zona coneguda com la Foia de Morón, a prop del barranc dels Morts. No té eixida i ens toca tornar enrere i reincorporar-nos a la via d'asfalt. Poc abans d'aplegar a l'Alcúdia, tombem a l'esquerra i ascendim per una pista que dóna al carrer de la Serra d'Espadà. Baixem fins a la plaça Cantón, i per damunt del pont sobre el riu Veo (Anna) apleguem al senyal de GR-36, direcció Veo. Agafem aquesta senda i, per ca
m
A continuació vos deixem algunes fotografies, així com l'enllaç a Wikiloc:

Riu Veo (Anna) al seu pas per Veo, a prop de la font de la Pistola

Vista de Veo, mentre ascendim el coll de Veo

Vista dels Òrguens de Benitandús

Vistes de la serra en la pujada a la Penya de la Campana

Cim de la Penya de la Campana

Monument d'homenatge a un tinent coronel franquista

Cova de l'Onder, un dels refugis de rates penades més importants del País Valencià

Vista de l'Alcúdia de Veo

1. A través de Wikiloc, "mavigote" ens va fer arribar que allà on nosaltres indiquem "Sense eixida-Bassot" arranca una xicoteta senda que baixa cap a la Font del Bou i la Cova del Bou i que s'acaba a l'Alcúdia de Veo. Nosaltres no la vam veure, segurament perquè, tal com diu ell, és poc visible i està senyalitzada únicament amb fites de pedra.
    Li agraïm des d'ací la seua aportació.